mandag den 7. juli 2014

Bitchen Imellen Os - Nicole Boyle Rødtnes



Titel: Bitchen Imellem Os


Forfatter: Nicole Boyle Rødtnes


Genre: Ungdomsbog, Romance, Vold


Udgivet af: Forlaget Facet


Udgivelses år: 2010






Resume:

“Vi elsker hinanden, men du … du kom i vejen. Du ødelagde alt.” Katrines stemme er skinger.   Og midt på den hårde, våde asfalt i vores indkørsel bliver jeg pludselig i tvivl om, hvorvidt hun faktisk elsker dig mere end mig. Om hendes syge, kvælende kærlighed på en eller anden måde er stærkere end min?   Den dunkende smerte snor sig i kroppen og fortærer alle tanker … Hvert sted hun har sparket. Hvert sted hun har slået. Hver finger hun har brækket …   Hvad gør man, når man elsker en fyr så meget, at man ikke kan leve uden ham?   Da Astrid møder Alex, forelsker hun sig med det samme, men Alex har allerede en kæreste, og Katrine er dødeligt afhængig af ham.   
Bitchen imellem os er en rå ungdomsbog om pigevold og umulig, grænseløs kærlighed. 



Anmeldelse:

Jeg må indrømme at da jeg modtog denne bog var jeg ret skeptisk over coveret, da jeg ikke var sikker på hvad det var jeg gik ind til. Men ligeså snart jeg begyndte at læse blev jeg helt fascineret over skrive-stilen i denne bog, den er meget unikt skrevet og jeg har ikke læst noget lignende før. Den er skrevet på en meget barsk og detaljeret måde som ikke lige er for sarte sjæle. Jeg mener ikke den er egnet til børn under 13, da der er meget vold i den, og den er skrevet meget ucensureret. Den er meget forvirrende i starten men senere bliver den meget overskuelig og jeg syntes det er meget godt at man kommer omkring emnet vold i bøger, da det er et meget relevant emne og det er noget man ville have godt af at læse, unge såsom voksne for det er en utroligt realistisk bog. Jeg må dog indrømme at det var nemt at regne ud hvad der ville ske i handlingen, men alligevel kunne jeg ikke ligge den fra mig. Jeg var fuldstændig opslugt af hvor fantastisk skrevet den er. Og jeg vil helt klart læse mere af Nicole Boyle Rødtnes når muligheden byder sig.  




Jeg har valgt at give denne bog 3 ud af 5



Ingen kommentarer:

Send en kommentar