tirsdag den 4. marts 2014

Hjemsøgt - Lee Nichols (Haunting Emma #1)




Titel: Hjemsøgt

Forfatter: Lee Nichols

Serie: Haunting Emma Series

Genre: Paranormal/Romance/Mystery/Fantasy

Udgivet af: Tellerup 

Udgivelsesår: 13. jun 2012 









Resumé: 
Emma er bange for, at hun er ved at gå fra forstanden. Hvorfor kan hun både se og høre spøgelser, og hvad vil de hende? Fortiden er ved at snige sig ind på Emma, og hun får brug for hjælp, hvis hun vil overleve...

Plot: 
Hjemsøgt er en helt vild god bog. Da jeg først var kommet i gang, kunne jeg ikke give slip på den igen! Men for at være helt ærlig, er det sådan en bog man lige skal læse de først 10-20 sider af, før man bliver fanget, men det er det hele værd. Jeg glæder mig til at læse fortsættelsen. Historien synes jeg er virkelig god, især fordi der er en masse mystik og ting, man bliver nødt til at regne ud. Det er en af de ting, der i hvert fald holder mig fanget! Men hen imod slutningen skete der en hel masse underlige ting, meget hurtigt, og man mistede lidt tråden, men selve slutningen hjalp lidt på det. Kærligheds delen i den her bog er... lidt kompliceret. Emmas forhold til den lækre, ældre og lettere mystiske Bennett er underligt. Hun aner ikke om han har de samme følelser for hende, som hun har for ham, men alligevel håber hun. Hun tænker på ham, selvom det virker, som om han er fuldstændig ligeglad. Det forhold irriterer mig lidt, fordi jeg føler, at hvis jeg var i den situation, ville jeg føle mig, som en hundehvalp der render i hælene på ham... men alligevel har jeg det bare som om de burde være sammen!


Karakterene:
Hovedpersonen Emma er virkelig sjov på sin egen måde. Hun har en humor, som læseren også kan relatere til. Hun er ikke en snobbet person, hun er mere ”nede på jorden” type, og det kan jeg godt lide. Hun virker fuldstændig troværdig, og jeg ser ingen huller i hendes personlighed.
Bipersonerne har alle deres egen personlighed, der passer rigtig godt ind i plottet, og der er heller ingen huller der, det hele er harmonisk.

Forfatterens Skrivestil:
Personligt synes jeg Lee Nichols skriver virkelig godt. Han formår at opfinde den typiske teenagepige, uden venner, et uopnåeligt crush og lysten til fest. Han skriver på en måde, der gør så læseren ikke forudser det der sker. Følelser og tanker harmonerer, og derfor giver jeg fire briller.

Coveret:
Forsiden til ”Hjemsøgt” er ikke specielt fængende eller noget i den stil. Det var heller ikke sådan at jeg tænkt ”Wauw, den der forside er godt nok pæn!” eller noget i den stil, men den er heller ikke grim, så derfor har jeg givet den tre hjerter.



Hjerter:

 Plot:    ♥ 
Karaktererne:     
Forfatteren:    ♥ 
Coveret:     

Overalt Vurdering:
   ♥  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar