tirsdag den 4. marts 2014

Dæmonens Hævn - Rachel Hawkins (Hex Hall #1)





Titel: Dæmonens Hævn


Forfatter: Rachel Hawkins  

Serie: Hex Hall-Trilogy

Genre: Fantasy/Romance/Paranormal

Udgivet af: Tellerup


Udgivelsesår: 20. maj 2011 








Resumé: 

Sophie Mercer er 16 år gammel og heks, men da en af hendes trylleformularer slår fejl, bliver hun sendt på prodigium-kostskole,
en opdragelsesanstalt for hekse, alfer og formskiftere.
Alt er imidlertid ikke som det ser ud til på kostskolen:
Pludselig dør den ene heks efter den anden på mystisk vis, og alles mistanke retter sig mod Sophies værelseskammerat og nye veninde, Jenna, skolens eneste vampyrelev...

Plot: 

”Dæmonens Hævn” er ... ja, en hver læsehests drøm! Der er humor, mystik, kærlighed ... ja, det hele! Hvis du kan lide bøger, der har noget af alt det, burde du læse den! Nu har jeg læst den to gange, men det blev den ikke mindre god af! Tværtimod, så fangede jeg flere små detaljer i det medrivende plot. Den fik mig til at grine højt flere gange!Som jeg nævnte før er der kærlighed med i den her bog, men der er også jalousi, og alt det der gør en kærlighedshistorie god!

Karakterene:
Jeg holder rigtigt meget af personerne i den her bog. Sophie har en humor og tankegang, der får en til at grine højt, og sammen med den lækre og sjove Archer Cross er der en spændende og ikke mindst sjov handling!

Forfatterens Skrivestil:
Jeg giver Rachel Hawkins fem hjerter, for hendes fantastisk måde at skrive på. Hun har virkelig formået at skrive en god bog, hvor alt hænger sammen, og så der er nok af det hele! Jeg elsker hendes måde at blande humor ind i historien!

Coveret: 
Jeg har givet forsiden til ”Dæmonens Hævn” fire hjerter, fordi den relaterer til handlingen i bogen, og så synes jeg den er pæn!


Hjerter:

 Plot:     
Karaktererne:    ♥ 
Forfatteren:    ♥ 
Coveret:      

Overalt Vurdering:
   ♥  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar