mandag den 12. august 2013

Evermore - Alyson Noël (De Udødelige #1)




Titel: Evermore


Forfatter: Alyson Noël

Serie: De Udødelige

Genre: Paranormal/Romance/Fantasy

Udgivet af: Alvilda

Udgivelsesår: 10 mar. 2010






Resume:
Meget mod sin vilje er sekstenårige Ever blevet skolens outsider nummer et. Efter en tragisk ulykke, hvori hele hendes nærmeste familie omkom, har hun nemlig fået clairvoyante evner. Og det er pinefuldt at kunne se auraer, høre folks tanker og få hele en persons livshistorie serveret blot ved en flygtig berøring. Særligt, når man ikke kan slukke for evnerne.Men så får klassen en ny elev, og han kan hjælpe Ever. Damen Auguste er flot, eksotisk, rig og ved altid, hvad hun tænker. Men hvem eller hvad er Damen egentlig? Han har både en lys og en mørk side, og han hører til i en fortryllende ny verden, hvor ægte kærlighed varer evigt. 

Plot:
Adalat: Plottet i denne bog går ret stærkt, det er en af de bøger hvor man er nød til at fortsætte med at læse til langt ude på natten. Bare fordi man er nød til at se hvad der kommer til at foregå nu. Dette er bestemt ikke en bog man skal starte før man skal i seng på en skole dag, da man ender med ikke at have sovet nok overhovedet. Sådan var det i hvertfald i mit tilfælde. Jeg ville sidde og sige til mig selv at jeg læser et enkelt kapitel mere, men det blev så ikke rigtig til noget da jeg endte med at læse bogen færdig på 4 timer. Plottet er en stor del af hvad der fangede mig mest. Der ville hele tiden ske noget nyt, eller der ville dukke en ny ledetråd op, til at få løst det mysterie der er Damen Auguste.

Dina: ”Evermore” er en mystisk historie om pige, der overlever en voldsom bilulykke, hvorefter hun ikke er sig selv, og det er ikke bare personligheden. Den 16-årige Ever kan du se folks aura og læse tanker!
Det er spændende at følge Ever efter bilulykken – der kostede resten af hendes familie livet. Historien er velskrevet, og lige når man tror, man har regnet det hele ud, kommer der et plottwist der får ens teori til at gå i vasken. ”Evermore” er en virkelig god bog! Kærlighedshistorien i ”Evermore” er rørende. Den er romantisk på den måde at man ønsker at man selv havde et lignende forhold. Damon og Ever passer virkelig godt sammen, og ... ja der er ikke så meget at sige udover at Alyson Noël har formået at flette en sød kærlighedshistorie ind i hendes egen fantasy verden. 

Karakterene:
Adalat: Vi har vores hovedperson Ever...For at være helt ærlig er jeg ikke en stor fan af Evers personlighed og de beslutninger hun foretager. Der var op til flere gange hvor hun direkte gik mig på nerverne. Man ved ikke hvilken slags person hun er, nogle gange ville jeg være meget tilfreds med hende men andre gange var havde jeg løst til at banke noget fornuft ind i hende. 
Damen til gengæld er jeg meget tilfreds med, han var meget gennemtænkt, og et komplet mysterie igennem 95% af bogen. Hver gang jeg kom tæt på at gætte mig frem til hvad der egentlig foregik viste det sig at jeg tog helt og aldeles fejl. Damens karakter komplimentere Evers en del, hvilket gjorde at mine ynglings øjeblikke i bogen er stort set når Ever og Damen er alene sammen.  

Dina: Jeg har givet fire hjerter fordi Ever simpelt hen er fantastisk. På nogle områder er hun stræk, men som alle andre har hun sine svagheder. Det er noget der nogle gange mangler i bøger, de gør deres hovedpersoner frygtløse, og det fungerer bare ikke, når læseren skal relatere til den virkelige verden.

Kreativitet:
Adalat: Jeg syntes det er et meget unikt koncept Alyson Noël skabt. Og baggrundshistorien var meget tilfredstillende, dog føltes det stadig som om der manglede et eller andet...

Forfatterens Skrivestil:
Adalat: Alyson Noël skriver virkelig godt, og hun fanger hurtigt læserens interesse, dog som jeg nævnte før mangler der noget...mere baggrundshistorie og måske kunne nogle af hendes paranormale aspekter være blevet beskrevet bedre. Og der er også noget der mangler når hun skriver sine karakterer, f.eks. så er der nogle karakterer der er meget faste, altså deres personlighed passer meget godt, og så er der andre hvor det virker som om at karakteren er alt alt for svag og pludselig er hun/han det ikke mere. Det ville være meget bedre hvis der var en udvikling fra svag til stærk, men ellers er Evermore upåklageligt skrevet. 

Dina: Jeg synes Alyson Noël skriver helt vildt godt! Den eneste grund til at hun ikke har fået fem hjerter, er fordi der mangler et lille ”Et eller andet” når hun skriver, men udover den lille ting er der intet at sætte en finger på!

Coveret:
Adalat: Jeg kan virkelig godt lide coveret til Evermore, det har en aura af mystik omkring det. Sådan at man sidder tilbage og tænker hmm... Hvorfor er der nøjagtig den slags blomst og hvorfor er der valgt sådan nogle dybe farver. Det virker nemlig ikke tilfældigt ved første øjekast. 

Dina: Forsiden til ”Evermore” får tre hjerter, og det gør den, fordi den passer til handlingen.


Hjerter:
(Adalat)

 Plot:     
Karaktererne:    
Kreativitet:    
Forfatteren:    
Coveret:    ♥ 

Overalt Vurdering:
    

Hjerter:
(Dina)

 Plot:     
Karaktererne:   ♥  
Forfatteren:    
Coveret:    

Overalt Vurdering:
    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar