onsdag den 5. marts 2014

Mørkets Brødre - L.J. Smith (The Vampire Diaries #1)






Titel: Mørkets Brødre

Forfatter: L.J. Smith

Serie: The Vampire Diaries 

Genre: Fantasy/Paranormal/Romance/Horror

Udgivet af: Tellerup


Udgivelsesår: 10. maj 2010





Resumé:

Elena
leder hele tiden efter ...
den perfekte og spændende fyr,
og sætter alt ind på
at få fat i Stefan.

Stefan
er plaget af sin tragiske fortid,
og kæmper for at modstå
sin besættelse af hende.

Damon
er drevet af hævntørst
og jagter broderen,
som forrådte ham.


Plot:
Jeg har længe haft lyst til at læse The Vampire Diaries, men er først kommet i gang forleden. Jeg havde store forventninger til den, men den skuffede faktisk ikke! Selvom jeg allerede har set TV-serien, er bogen spændende og fanger fra første side. Kærligheds historien i ”Mørkets Brødre” er dramatisk, spændende og bittersweet. Man ved at det på en eller anden måde vil gå galt på et tidspunkt, men alligevel håber man det bliver godt. Jeg synes L.J. Smith har fået lavet en fed historie, med masser af kærlighed, uden det er blevet sukkersødt. 

Karakterene:

Elena Gilbert starter ud som den førende is dronning. Hun er den populæreste pige på skolen, og opfører sig derefter. Men der sker noget der forandre hende. Hendes reaktion er meget troværdig, men reaktionen i forhold til den lækre Stefans hemmelighed er ikke helt troværdig. Jeg ville have reageret på en helt anden måde, for at være helt ærlig. Personerne i bogen er sjove, og passer godt til handlingen.


Forfatterens skrivestil: 

Jeg synes L.J. Smith skriver godt, hun formår at skrive så man lever sig ind i det, men det er ikke sådan at jeg er ellevild. Hun er en meget kendt forfatter og det forstår jeg godt. Hendes måde at skrive på passer godt til bogen og handlingen.


Coveret: 

Forsiden er ikke specielt imponerende. Den fanger ikke rigtig da den nærmest kun er sort/hvid, men jeg giver den tre hjerter fordi den er passende i forhold til handlingen.





 Hjerter:

 Plot:    
Karaktererne:    
Forfatteren:     
Coveret:     

Overalt Vurdering:
   



1 kommentar:

  1. jeg syntes det er en meget god bog og det er rigtigt at den passer lidt til Twilight jeg syntes det er en god bogandmeldelse

    SvarSlet