tirsdag den 4. marts 2014

Sjælefanger - Alyson Noël (Riley Bloom #1)




Titel: Sjælefanger 

Forfatter: Alyson Noël

Serie: Riley Bloom Series

Genre: Fantasy/Paranormal/Romance

Udgivet af: Alvilda 

Udgivelsesår: 9. mar. 2011 










Resumé: 
"De fleste tror, at døden er enden på alt. Enden på livet, på alt det sjove.
Enden på… ja, stort set det hele. Men de tager fejl. Dødmeget.
Og jeg burde vide det. Jeg døde for næsten et år siden."

Tolvårige Riley Bloom mister sin storesøster, Ever, i en fatal bilulykke. For selv om Ever overlever, må Riley, hendes forældre og deres hund krydse broen til efterlivet – til et sted kaldet ”Her” i en tid kaldet ”Nu”.

Livet efter døden viser sig dog hurtigt at være alt andet end harpespil og dasen rundt på skyer. Riley får hurtigt tildelt en helt særlig opgave: Hun skal være Sjælefanger. Sammen med den lidt nørdede og meget mystiske dreng Bodhi må hun vende tilbage til jorden for at hjælpe et spøgelse med at finde fred. Men det er de færreste spøgelser, der giver op uden kamp…



Plot:
”Sjælefanger” er en lille, sjov historie om spøgelser og farer. Da jeg læste den gik det meget hurtigt, og da jeg var færdig, sad jeg med følelsen af, at den ikke var færdig, eller at der manglede noget.


Karakterene: 
Riley Bloom er en pige på tolv år, og det at Alyson Noël ramte så godt med at skrive som en tolvårig pige, synes jeg er virkelig godt. Personerne i ”Sjælefanger” er meget troværdige.


Forfatterens Skrivestil:
Jeg synes stadig at Alyson Noël formår at skrive godt, men i den her serie synes jeg ikke det harmonerer lige så godt som i ”Evermore”.


Coveret:
Forsiden til ”Sjælefanger” er rigtig pæn, og passer også meget godt til handlingen!




Hjerter:

 Plot:    
Karaktererne:    
Forfatteren:    
Coveret:      

Overalt Vurdering:
   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar